Wedstrijdverslag

Het weekend van 11-12 februari vonden de eerste wedstrijden voor de gymnasten van de acro plaats in Kieldrecht (recrea-toernooi) en Merelbeke (C-niveau). Voor de meeste onder de gymnasten de allereerste wedstrijd dus toch wel een beetje spannend.

Zaterdagvoormiddag gaven Marthe en Fien de aftrap op het recrea-toernooi. Fien was een beetje overdonder door de drukte en al die gymnasten op de vloer. Toen het hun beurt was wou de CD eventjes niet meewerken en hebben ze enkele minuutjes moeten wachten in hun beginhouding, maar ze hebben een zeer mooie wedstrijd geturnd en een bronzen medaille verdiend ! In de namiddag waren Hanne en Ella aan de beurt, een prachtige oefening geturnd zonder foutje! Ze hebben hiervoor een welverdiende zilveren medaille gekregen. Zondag was het de beurt aan een groot deel van de recrea-gymnasten in twee formaties op het C-Niveau.

Op de recrea-wedstrijd gaven Ysebeau en Lene de aftrap ze turnden een mooie oefening ook al hadden ze het dansje nogal last minute aangeleerd. In de namiddag startten Charlotte en Raya wat vroeger door afwezigheden van andere teams, hierdoor liep de spanning op. Een mooie verzorgde oefening met gestrekte benen en tenen was het resultaat! Daarna was het de beurt aan het trio Nienke, Hannah en Yasmien. Een foutloze en goed gebrachte dramatische oefening. Verder waren Stien en Anaïs aan de beurt. Ze brachten een hele mooie oefening, nog wat wiebelende voetjes van Anaïs maar prachtig gedaan. Als laatste waren Amber en Lotte aan de beurt. Zij hadden het begrip “kin omhoog, grote bewegingen en show u aan de jury” zeer goed toegepast wat een mooie oefening opleverde.  Maar nu komt het straffe van deze alinea, al deze meisjes namen een zilveren medaille mee naar huis!

Na de prijsuitreiking dansten de gymnasten en de trainsters nog even samen met Gymba en trokken ze toffe groepsfoto. Een goede afsluiter en een super wedstrijdweekend op recrea-niveau. De trainsters kijken terug op een goede start van het wedstrijdseizoen!

De wedstrijd in Merelbeke op C-niveau had een ander verloop. Evita, Anke en Marie waren de eersten die mochten optreden. Salto terug tot op de basket was helaas niet gelukt maar de rest van de salto’s draaide vrolijk in het rond. Dit was de eerste keer met Evita (“huppeldepupstressiemie”) en ze deden dat super! In de namiddag waren Kit, Jolien en Fleur aan de beurt. Na enkele last-minute veranderingen gaven ze zich volledig op de mat. Alle drie tevreden met hun prestatie. Enkele salto’s en hoeksteunen later zij we dan ook knap 9de geëindigd. Een mooie prestatie en een goede afsluiter voor de opening van het acro wedstrijdseizoen. Ten slotte vermelden we met trots dat onze nieuwe juryleden Kit, Tatiana en Lotte hun functie met een kennersoog en vol vertrouwen vervulden.