De meest gestelde vragen bij je inschrijving

Over de turnlessen

Mag ik eerst proeflessen volgen voor ik inschrijf?
Natuurlijk, het hele sportjaar door. Na twee weken vragen we wel om je in te schrijven.

Moet ik tijdens de proeflessen ook inschrijven?

Neen, dat is niet nodig.

Ben ik verplicht om een heel sportjaar aan te sluiten?

Neen, dat is niet nodig. Maar je betaalt wel voor een heel sportjaar. Sluit je bijvoorbeeld aan in november, dan betaal je ook het lidgeld voor de maanden voor je aansluitingsdatum.  Start je pas in januari, dan krijg je – hoera – wel korting. Je betaalt dan vier maanden minder (september tot en met december). Logisch, dachten we.

Kan ik vrij instappen in de lessen acro, toestelturnen en tumbling?

Neen, dat is niet mogelijk. Instappen in deze groepen gebeurt alléén na selectie door de lesgevers. Hun advies is wel degelijk doorslaggevend. Dus: ook al heb je al de nodige turnervaring, je start altijd in een recreatieve groep.

In welke groep start ik?

Dat is een beetje zoals de vraag hiervoor. Wie nieuw aansluit, start altijd in een recreatieve groep op basis van leeftijd. Ook al heb je al veel ervaring met turnen.

Zijn er danslessen voor volwassenen?

Pro Patria Wijgmaal heeft geen danslessen voor volwassenen. Wel hebben we een uitgebreid aanbod ‘sport en spel voor volwassenen’ op dinsdagavond, en cardio en BBB op maandagavond.

Zijn er turnlessen in de vakantie?

Ja, en ook neen. Het zit zo: 

  •  tijdens korte schoolvakanties (herfst en krokus) gaan alle lessen gewoon door; tijdens de krokusvakantie gonst het overigens van activiteit: dan bereidt elke groep de turnshow voor;
  • tijdens lange schoolvakanties (kerst en pasen) zijn er geen lessen tenzij de lesgever anders beslist, bijvoorbeeld bij kampioenschappen of als jullie de examenstress even willen wegwerken;
  • op feestdagen houden we het even voor bekeken: dan zijn er geen lessen.

Heb ik speciale kledij nodig?

Neen, dat hoeft niet. Lange haren maak je best vast met een rekje. Juwelen tijdens het turnen zien we liever niet. Schoenen met zwarte zolen zijn echt niet welkom, wel andere, of je turnt natuurlijk op blote voeten. Turn je twee uur na elkaar, dan breng je best een koekje en een drankje mee. Groen als we zijn (kijk maar naar ons logo), hebben we liever een drinkbus dan een petfles of een brikje. Water krijg je van ons zoveel je wil. 

Ik heb een sportcheque van Tofsport. Hoe krijg ik een deel van mijn lidgeld terugbetaald?

Je betaalt eerst het volledige bedrag, als laatste stap van je inschrijving. Stuur dan een mail naar leden @ turnkring-ppw dot be (mail zelf samenstellen aub, anders krijgen we te veel spam) en overhandig je cheque aan de lesgever. Wij betalen de helft terug zodra we die cheque hebben gekregen. 

Ik heb een Uitpas van de stad Leuven. Krijg ik korting?

Neen, helaas niet. Met die pas kan je punten sparen als je deelneemt aan vrijetijdsactiviteiten van Uitpas-partners. Turnkring Pro Patria Wijgmaal is geen partner, je kan dus géén rechtstreekse korting op je lidgeld krijgen. 

Staan de danslessen ook open voor jongens?

Natuurlijk. Wij zijn open minded.

Over je inschrijving en betaling

Ik krijg geen paswoord van GymFed doorgestuurd.

Heb je een juist mail-adres ingegeven? Heb je de ‘ongewenste mail’ nagekeken? Uit ervaring weten we dat yahoo-adressen zeer koppig kunnen zijn en zo goed als niet doorkomen.

Wie is Mollie?

Mollie is onze partner die het online-betaalverkeer voor PPW vzw regelt. Bij je inschrijving word je naar een beveiligde omgeving doorgestuurd om je betaling af te handelen. En daarvoor hebben we Mollie. Op je bankuittreksel staat de niet zo veelzeggende naam ‘KONINKLIJKE TURN’. Maar dat zijn wij wel degelijk.

Waarom lukt mijn betaling niet?

In bijna alle gevallen heeft dit de maken met een ‘time out’. Dat betekent dat je te veel tijd hebt laten verlopen tussen het moment waarop je de betaling start en waarop je ze ook uitvoert (wacht even om je facebook-vrienden het blijde nieuws te melden dat je net lid van Pro Patria bent geworden). Die tijd is begrensd tot 10 minuten. Daarna verloopt je sessie helemaal vanzelf en moet je het hele proces opnieuw doorlopen. Doe je dat niet, dan ben je niet ingeschreven. Op tijd je betaalkaart bij de hand houden is de boodschap.

Wat doe ik bij andere betaalproblemen? 

Helaas, helaas, driemaal helaas. We kunnen echt geen IT-ondersteuning bieden. Maar toch dit: probeer een andere browser …